Stresszoldó, Feszültségoldó Jóga

Nyomtatás

Cimkék: ászanák | egyensúly | feszültségoldás | gyakorlás | jóga | stresszoldás


A feszültségoldó jóga a bennünk lévő erőkkel foglalkozik.
A jóga gyakorlásával könnyebben le tudjuk győzni a negatív erőket és a stresszt, segít érzelmi egyensúlyunk kialakításában és mindezek által egészségünk megőrzésében.
Az óra elején végzett ráhangolódással és légzőgyakorlatokkal tudatossá tesszük légzésünket, egyfajta éberséget hozva létre, mely elősegíti tudatunk tisztaságát. A frissítő légzések mellett az idegrendszert nyugtató, csillapító légzéseket is gyakoroljuk, melyek lelkileg és testileg is frissítően hatnak.A testgyakorlatok- ászanák- közül az izületlazító és nyújtó gyakorlatok fontos részei a gyakorlásnak, mert elősegítik a test tudatba emelését és a mentális testkép korrekcióját.

Nagy hangsúlyt helyezünk a hát, a gerinc nyújtására, ezáltal a gerinc melletti izmok ismét „életre” kelnek, egyenesebbé, fájdalom mentessé válik a testtartás a hétköznapokban. Kibővül a testrészek mozgástartománya. A gyakorlatok vitalizálnak, javítják az emésztést, és a belső szervek működését.Fejlesztik a fizikai és a mentális egyensúlyt és a koordinációs és koncentrációs képességet. Enyhítik a fáradtságot, a feszültséget és nagymértékben csökkentik a szorongást.

A testhelyzetek gyakorlása alatt átélt tapasztalatokat az óra végén relaxációval mélyítjük el.

 

Tanfolyamok,aktualitások