Tai Chi

Nyomtatás
 

Gyógyítsd meg saját magad!


Miért éppen a Tai Chi?

 A Tai Chi (Taiji Quan) az egyik legismertebb mozgásforma/mozgásterápia azok közül melyet Kínai adományozott az emberiségnek.

Noha valójában egy belső stílusú kung-fu irányzat, leginkább egészség megőrző, egészség javító hatása miatt épült be a köztudatba.

A Tai Chi-t sokan a szép és lassan végrehajtott mozgással azonosítják, pedig ez egy mozgásos meditáció.
A kizárólag lassan végrehajtott gyakorlatok viszont nem minden Tai Chi stílusra igazak.


Milyen egy óra?

Egy Tai Chi foglalkozás 3 részből tevődik össze. Először egy bemelegítéssel kezdünk, ami önmagában egy chi kung mozgássor, majd egy légzőgyakorlat, chi kung jön, végül egy formagyakorlat elemeit sajátítjuk el egyéni és páros gyakorlatok során. Az órák során nem csak az egészségmegőrzést, hanem a gyógyítást is elsajátítják a tanítványok, hiszen az ilyen belső stílusú rendszereknek ez az egyik fő feladatuk.

Hogy miért jó?

Könnyen elsajátítható, jó és gyors hatásmechanizmusa van, nem kell izgulni, hogy elrontom, vagy rosszul csinálom, könnyen átadható másoknak is a mozdulatok.

Terápiás célra is használható, középkorúak és idősek is aktívan gyakorolhatják, sőt el is kezdhető ilyen korban.

Nincs teljesítménykényszer, a gyakorlás már önmagában eredmény, a sikerek egy idő után maguktól megérkeznek.

Energiát termel, többnyire relaxáló hatású, a gyakorlatok miközben az izmokat, ízületeket igénybe veszik, az elme tevékenységét elcsendesítik (kiemelt a figyelem irányításának fontossága).

Az erő helyett a megfelelő tudatállapoton van a hangsúly, egyesíti a gimnasztika, a gyógyítás és a meditáció elemeit.

A mozgás lassú, ezért csökken a sérülésveszély, nemcsak a terhelésnek, a pihenésnek és az ellazulásnak is fontos a szerepe.

Útmutatást ad az adott gyakorlathoz legmegfelelőbb légzésről is, a lényeg az erő és lágyság, feszülés és ellazulás, gyorsaság és lassúság harmóniája.

 

A Tai Chi élettani hatásai

  • Javítja a vérkeringést
  • Kíméletesen dolgoztatja meg az izmokat
  • Segít megóvni, helyreállítani az ízületek egészségét
  • Stressz oldó, nyugtató hatású
  • Rendszeres gyakorlás növeli az energia szintet
  • A Tai Chi egyesíti a meditációt és a mozgást
  • Erősíti a belső életenergiát - a chi-t - és helyreállítja a jin és jang egyensúlyát
  • Biztosítja a test és a lélek egyensúlyát
  • Javul a hormonműködés
  • Idegrendszeri hatások: módosult tudatállapotot hoz létre, relaxál, nyugtat
  • Gyomor- és bélperisztaltika fokozódása, emésztőnedv elválasztás növekedése, étvágyjavulás
  • Anyagcsere-funkciók és a kiválasztó szervek működésének fokozódása
  • Vérkeringés javulása, vérnyomás-szabályozás
  • Izomerősítés, ízületek rugalmasságának javítása
  • Zsigerek (belső szervek) belső masszírozása
  • Légzőrendszeri hatása: javul a gázcsere
  • Magasvérnyomás, szívkoszorúér betegségek, gyomorfekély, nyombélfekély, gyomorsüllyedés, székrekedés, légzőszervi betegségek, idegkimerültség, depresszió, étvágytalanság

 

 

 

 

Tanfolyamok,aktualitások

Szülésfelkészítés pároknak, szülőpoziciós kismamajóga

Időpont:  március 10-én vasárnap, 18-19:30-ig a Lotus teremben
Oktató: Süle Adrienn

Bővebben...
 
Ajándékozz egészséget, egészségeset! Lepd meg szeretteidet, barátaidat jóga ajándékutalvánnyal!

Vásárolhatsz 1 jógaórát és több alkalmas bérletet.

Részletekről érdeklődj a Stúdió elérhetőségein!