Office Jóga

Nyomtatás

Cimkék: gerinc | office jóga | stressz | stresszoldó | testtartás | vérnyomás

 

Jóga irodai dolgozók számára

A monitor előtt tölti munkaideje nagy részét? Netán fáradékony? A nap végére fáj a feje, nyaka, válla, háta vagy a dereka? Esetleg nem megfelelő az emésztése?

Vessünk egy pillantást a számítógép előtt görnyedő kollégánkra, vagy vizsgáljuk meg saját testtartásunkat!
Nagy valószínűséggel azt fogjuk tapasztalni, hogy
•    vállunk előre-, mellkasunk beesik. A mellizmok így megrövidülnek, ami rögzíti ezt a testtartást. A zárt mellkas továbbá felületes légzéshez vezet. Az elégtelen oxigénfelvétel lankadó figyelmet, fáradékonyságot okoz.
•    A mellkas rossz helyzetének hatására a fej előretolódik, súlypontja eltolódik, a nyak bizonyos izmai, a természetellenes pozíció miatt, túlterhelődnek. A hibás fejtartás akadályozza a szabad véráramlást, az agy vérellátása csökken, mely számos panasz, pl. a fejfájás, szédülés, magas vérnyomás egyik lehetséges okozója.
•    Medencénk is előretolódik. A hasi szervek összenyomódnak, hasizmaink renyhévé válnak, ami ebben a régióban okoz elégtelen vérkeringést, csökken az emésztés hatékonysága. A csípő helyes pozíciójáért felelős horpaszizom szintén rövidül ebben a testtartásban. Ez hosszútávon a gerinc deréktáji szakaszának problémáihoz vezet.

Az irodai munkák során tapasztalható testtartás tehát bizonyos izmainkat túlterheli, másokat viszont egyáltalán nem használ, így egyes izmok zsugorodnak, míg mások túlnyúlnak, ezzel állandósul a hibás, egyoldalú a terhelést.
A stressz szintén szükségtelen izomfeszüléssel jár.  Ilyenkor a feszültséget hajlamosak vagyunk a gerinc nyaki, háti vagy keresztcsonti szakaszában „elraktározni”.

A foglalkozás célja, hogy
•    megelőzzük ill. kompenzáljuk az irodai munka fent említett káros hatásait,
•    elsajátítsuk a helyes tartást, 
•    a mindennapok stresszhelyzeteinek hatékony kezelését.
Mindezt a jóga ősi módszerét felhasználva, a megfelelő izomcsoportok nyújtásával és erősítésével, a gerinc mozgékonyságának fokozásával, ill. légzéstechnikák, stresszoldó relaxáció segítségével.
Minden foglalkozáson bemutatunk egy-egy könnyen kivitelezhető, az irodában is alkalmazható gyakorlatot, hogy ne csak a jógaóra után érezzük jól magunkat a bőrünkben.