Egyensúlyozd a légzésedet és a testtartásodat

Nyomtatás

Ha napközben ingerültnek, feszültnek érzed magad, akár az íróasztalod mellett ülve is helyre állíthatod az egyensúlyi állapotodat. Mivel a légzés minősége szoros kapcsolatban áll az idegrendszer állapotával, a légzés kiegyensúlyozása megnyugtat és az elcsendesültebb állapot segít abban, hogy hatékonyabban kezeljük a felmerülő stresszhelyzetet.

 A következő légzőgyakorlat, a belégzés és a kilégzés útjának szabályozása által tisztítja az elmét és segíti a relaxációt. Az orrnyílások nyitottsága bizonyos időközönként változik a nap folyamán. Az egyik orrnyílás tehát mindig nyitottabb, tisztább utat engedve a be-, illetve kiáramló levegőnek.

A hátadat megtámasztva, egyenes gerinccel ülj a székeden. A jobb hüvelykujjadat finoman nyomd a jobb orrnyílás külső részéhez. A jobb nyílást elzárva, hagyd, hogy belégzéskor a levegő a bal orrnyílásodon áramoljon befelé. A belégzés végén emeld el a hüvelykujjadat a jobb orrnyílásodról, majd a jobb gyűrűs-, illetve kisujjaddal zárd el a bal orrnyílásodat. A kilégzés a jobb orrnyíláson keresztül történik. Majd, az ujjak záró mozdulatának segítségével a jobb orrnyíláson lélegezz be és a balon ki. Tíz légzéscikluson keresztül ismételd a váltott orrlyukú légzést. Majd engedd le mindkét karodat a törzsed mellé és figyeld, ahogy a levegő mindkét orrnyíláson keresztül egyenletesen áramlik be, majd kifelé. Figyeld az érzeteket, szemléld, hogy a légzőgyakorlat után hogyan érzed magad. Érezd, ahogy a be- és kilégzés kiegyensúlyozásával az elme működése is elcsendesül, fókuszáltabbá válik.

Forrás: AUM Jógamagazin / Yoga Journal