Egyensúlyozd a légzésedet és a testtartásodat

Nyomtatás

Ha napközben ingerültnek, feszültnek érzed magad, akár az íróasztalod mellett ülve is helyre állíthatod az egyensúlyi állapotodat. Mivel a légzés minősége szoros kapcsolatban áll az idegrendszer állapotával, a légzés kiegyensúlyozása megnyugtat és az elcsendesültebb állapot segít abban, hogy hatékonyabban kezeljük a felmerülő stresszhelyzetet.

 A következő légzőgyakorlat, a belégzés és a kilégzés útjának szabályozása által tisztítja az elmét és segíti a relaxációt. Az orrnyílások nyitottsága bizonyos időközönként változik a nap folyamán. Az egyik orrnyílás tehát mindig nyitottabb, tisztább utat engedve a be-, illetve kiáramló levegőnek.

A hátadat megtámasztva, egyenes gerinccel ülj a székeden. A jobb hüvelykujjadat finoman nyomd a jobb orrnyílás külső részéhez. A jobb nyílást elzárva, hagyd, hogy belégzéskor a levegő a bal orrnyílásodon áramoljon befelé. A belégzés végén emeld el a hüvelykujjadat a jobb orrnyílásodról, majd a jobb gyűrűs-, illetve kisujjaddal zárd el a bal orrnyílásodat. A kilégzés a jobb orrnyíláson keresztül történik. Majd, az ujjak záró mozdulatának segítségével a jobb orrnyíláson lélegezz be és a balon ki. Tíz légzéscikluson keresztül ismételd a váltott orrlyukú légzést. Majd engedd le mindkét karodat a törzsed mellé és figyeld, ahogy a levegő mindkét orrnyíláson keresztül egyenletesen áramlik be, majd kifelé. Figyeld az érzeteket, szemléld, hogy a légzőgyakorlat után hogyan érzed magad. Érezd, ahogy a be- és kilégzés kiegyensúlyozásával az elme működése is elcsendesül, fókuszáltabbá válik.

Forrás: AUM Jógamagazin / Yoga Journal

 

AKTUALITÁSOK

Kismama jóga újra az Ajna-ban

Időpont: Szerdánként 17:30-19:00-ig, első alkalom: június 24-én!

Oktató: Cséve Dorottya
Bővebben...
 

ONLINE órák - hogyan tudsz csatlakozni?

Oktatók: Havas Edina, Süle Adrienn

Bővebben...
 

ÚJRANYITÁS MÁJUS 25.-TŐL

Kedves Barátaink,

Örömmel értesítünk Titeket, hogy május 25.-től az Ajna ismét megnyitja kapuit - az órarend fokozatosan fog visszaállni az eredeti ütembe. Figyeljétek az oldalt, folyamatosan lesznek feltöltve az órarendbe a visszatérő foglalkozások. A személyes órák visszatérése mellett továbbra is elérhetőek lesznek online foglalkozások keddi és pénteki napokon.

A személyes foglalkozások feltételei a következők:

- csak akkor gyere el az adott órára ha egészséges vagy

- ha van saját matracod kérjük, hogy hozd magaddal

- az órákon tartsd a 1,5 méteres távolságot gyakorlótársaidtól

Szeretnénk megköszönni Nektek az elmúlt két hónap támogatását - hogy kitartottak, velünk maradtatok, példaértékűen gyakoroltatok a nehéz időszak ellenére is. 

Hamarosan találkozunk!

Namaste, az Ajna csapat - Edina és Adrienn

 

ÁTMENETILEG BEZÁRUNK

Kedves Barátaink,

Hosszas töprengés, ötletelés után hogy mi lenne a legjobb a közösségünknek, Nektek, arra a döntésre jutottunk hogy a kialakult helyzet miatt átmenetileg bezárunk. Úgy érezzük ez a legfelelősségteljesebb döntés felétek, a környezetünk és magunk felé.

Tudjuk hogy nehezebb időszak következik, muszáj volt meghozni ezt a szintén nem könnyű döntést de értetek, magunkért tesszük mindezt, a megelőzésért, féken tartásért. 

A tanfolyamokat felfüggesztjük és amint újra kinyitunk folytatódnak, a bérletekre szintén ez igaz - a megmaradt alkalmakat lejárhatjátok amint újra megnyitjuk kapuinkat.

Kidolgozóban vagy egy online óralátogatási rendszer is amiről a hét folyamán értesítünk titeket, addig is a türlemeteket és támogatásotokat szeretnénk kérni. 

Bízunk benne, hogy hamarosan ismét személyesen találkozunk.

Namaste, az Ajna csapat - Edina és Adrienn

2020. március 16.