Segítő segédeszközök III. – Salamba Sarvangasana (Válltámasz)

Nyomtatás

Helyezz három pontosan összehajtogatott takarót a földre. Végy egy jógaövet és készíts egy akkora hurkot, hogy ha belebújtatod a karokat és rögzíted az övet a könyök fölött, az öv segítsen a vállakat és a könyököket egy vonalban tartani.Vigyázz, hogy a hurok ne legyen se túl szoros, se túl laza.

Helyezd az övet a felkarra a könyök fölött. Majd feküdj le a hátadra úgy, hogy a vállak legyenek a takarókon, a fej pedig a padlón (a nyaknak nem szabad a takarókon maradni). Figyeld meg ebben a fekvő helyzetben azt a pontot, ahol az öv hozzáér a karokhoz. Ugyanúgy és ugyanott ér-e hozzá a két karhoz az öv? Majd emeld a lábakat föl és gyere föl válltámaszba. Helyezd a tenyereket a hátadba. Nyújtsd a lábakat egyenesen fel. Semmiképp ne forgasd a fejed.

Iyengar szerint ebben a pózban arra kell az öv, hogy a kar bőrét és izmait tanítsa. Nem támaszként használjuk, és nem arra, hogy megakadályozza a könyökök szétcsúszását. Az öv olyan kérdésekre ad választ mint: Hol ér hozzá mindkét karhoz? Hol érzem az övet? Hol nem érzem az övet? Melyik kar húzza erősebben az övet? Ha más az érzet a két karon, melyik az a kar, amelyik helyesen dolgozik?
Használd az öv érzetét arra, hogy folyamatosan javítsd a pózt. A bicepszet csavard belülről kifele. Minél jobban forog a bicepsz, annál magasabbra emelkednek a lapockák. Amikor kijössz a pózból, figyeld meg hogy az öv hagyott-e lenyomatot a karodon. Az lenne jó, ha nem hagyott volna. Ha hagyott, az azt jelenti, hogy nekinyomtad a karod. Legközelebb próbálj ezen javítani.

Forrás: AUM Jógamagazin

 

AKTUALITÁSOK

Kismama jóga újra az Ajna-ban

Időpont: Szerdánként 17:30-19:00-ig, első alkalom: június 24-én!

Oktató: Cséve Dorottya
Bővebben...
 

ONLINE órák - hogyan tudsz csatlakozni?

Oktatók: Havas Edina, Süle Adrienn

Bővebben...
 

ÚJRANYITÁS MÁJUS 25.-TŐL

Kedves Barátaink,

Örömmel értesítünk Titeket, hogy május 25.-től az Ajna ismét megnyitja kapuit - az órarend fokozatosan fog visszaállni az eredeti ütembe. Figyeljétek az oldalt, folyamatosan lesznek feltöltve az órarendbe a visszatérő foglalkozások. A személyes órák visszatérése mellett továbbra is elérhetőek lesznek online foglalkozások keddi és pénteki napokon.

A személyes foglalkozások feltételei a következők:

- csak akkor gyere el az adott órára ha egészséges vagy

- ha van saját matracod kérjük, hogy hozd magaddal

- az órákon tartsd a 1,5 méteres távolságot gyakorlótársaidtól

Szeretnénk megköszönni Nektek az elmúlt két hónap támogatását - hogy kitartottak, velünk maradtatok, példaértékűen gyakoroltatok a nehéz időszak ellenére is. 

Hamarosan találkozunk!

Namaste, az Ajna csapat - Edina és Adrienn

 

ÁTMENETILEG BEZÁRUNK

Kedves Barátaink,

Hosszas töprengés, ötletelés után hogy mi lenne a legjobb a közösségünknek, Nektek, arra a döntésre jutottunk hogy a kialakult helyzet miatt átmenetileg bezárunk. Úgy érezzük ez a legfelelősségteljesebb döntés felétek, a környezetünk és magunk felé.

Tudjuk hogy nehezebb időszak következik, muszáj volt meghozni ezt a szintén nem könnyű döntést de értetek, magunkért tesszük mindezt, a megelőzésért, féken tartásért. 

A tanfolyamokat felfüggesztjük és amint újra kinyitunk folytatódnak, a bérletekre szintén ez igaz - a megmaradt alkalmakat lejárhatjátok amint újra megnyitjuk kapuinkat.

Kidolgozóban vagy egy online óralátogatási rendszer is amiről a hét folyamán értesítünk titeket, addig is a türlemeteket és támogatásotokat szeretnénk kérni. 

Bízunk benne, hogy hamarosan ismét személyesen találkozunk.

Namaste, az Ajna csapat - Edina és Adrienn

2020. március 16.