Segítő segédeszközök II. – Adho Mukha Svanasana (Lefele néző kutyapóz)

Nyomtatás
Tégy egy összehajtogatott takarót a földre, majd ereszkedj rá négykézláb. Tedd a tenyered a takaró két oldalára, úgy, hogy a középső ujj előre mutasson és a kezek vállszélességben legyenek. Emeld fel a térdeket a talajról és igazítsd a lábfejed oly módon, hogy csípőszéles távolságra legyenek egymástól. Ezután nyújtsd ki a karokat és lábakat, majd pihentesd a fejed a takarón. Ha a fejed nem ér le, emeld meg a takarót magasabbra, vagy vidd a lábfejeket távolabb a kezektől. Tartsd ki a pózt 1-től 3 percig. Majd ismételd meg takaró nélkül, és figyeld meg a különbségeket a láb és gerinc nyújtásában alátámasztott fejjel és anélkül. Figyeld meg, hogy a lábak és karok jobban nyúlnak, ha a fej pihen.

Végig tanulmányozd magad a pózban. Könnyebb azokat a helyeket figyelni, amelyek kontaktusban vannak a talajjal, illetve amelyek nyúlnak. De használd az intelligenciádat arra, hogy behatolj vele olyan területekre is, amelyeknek nem vagy tudatában. Iyengar szerint nem elég csak kitartani a pózt, hanem végig figyelnünk kell benne. A tenyerek lenyomásával időnként újra tudod tölteni a pózt. Ez majd a lábnyújtást is felerősíti. Bizonyosodj meg arről, hogy a felsőtest mindkét oldala egyvonalban van, és ugyanolyan hosszú, mint a test középvonala. Figyeld meg azt a pillanatot is, amikor a figyelmed lanyhul, és az intelligenciád visszavonul.

Forrás: Yoga Journal / AUM Jógamagazin
 

AKTUALITÁSOK

ONLINE órák - hogyan tudsz csatlakozni?

Oktatók: Havas Edina, Süle Adrienn

Bővebben...
 

ÁTMENETILEG BEZÁRUNK

Kedves Barátaink,

A jelenlegi törvények értelmében az Ajna 2020.november 11.-től átmenetileg ismét bezárja kapuit a személyes órák tekintetében. Az online órarendünk él, csatlakozzatok a foglalkozásokhoz és bízunk benne hogy hamarosan ismét személyesen folytathatjuk a közös munkát.

Köszönjük, hogy velünk vagytok!

Namaste, az Ajna csapat - Edina és Adrienn

2020. november 11.